mandag 23. september 2013

Forventninger og erfaringer, sett fra elevenes ståsted

Nå har elevene hatt iPad et par uker, og vi er mer eller mindre fornøyde. Men hva syns egentlig om elevene i fremmedspråkklassen (AOA) om dette siste tilskuddet til hjelpemidler?
De fikk to spørsmål av meg;
  • Hva var deres forventninger til iPad i skolen
  • Hvilke erfaringer har dere gjort dere så langt? bra eller dårlig.....
Noe av det som kom tilbake var:

  • Hva synes jeg om prosjektet? Jo den er bra den, synes det hjelper mye. Bedre apper osv.
    Bare litt vanskelig å skrive da
    Noe mer mening har jeg ikke

  • Hva synes jeg om å bruke iPad på skolen.

    Jeg har forventet at bruk av ipadp å skolen skal være gøy og jeg trodde det blir lettere å jobbe med ipad enn å jobbe med pc.
    Så langt mener jeg det samme, det er gøy å bruke ipad på skolen.


  • Om iPad:
    - Jeg synes dette er bra, og kanskje jobber mye ( eller lest ) på iPad, men jeg synes også dette er litt dårlig, fordi elever trenger skriver mye ( med i skrivebok ) fordi kan etter på se hva vi jort (som vil), også dette er bra, iPad til meg men også litt jobber i dette.

  • Forventet at det blir nesten likt som PC. En PC med touch screen.  Så langt er den bra
Som vi ser, altoverskyggende positivt. Gleder meg til å jobbe videre med elevene, OG med iPad

     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar