tirsdag 10. november 2009

Hva skjer a?

Vi har jo satt oss som mål å få introdusert cd-ord til alle ved skolen innen 2010 og jobben er godt i gang. Hilde P har holdt kurs på Helse og Sosial, Gerd har aktivert sine medarbeidere og elever på Risesletta. Jeg har kommet så smått i gang selv. Jeg har vært på RM/DH og holdt en liten introduksjon. Det var interessant og det kom mye gode spørsmål til bruk av programvaren. Forrige uke var jeg innom et teammøte på TIP, fagmøte Engelsk og PPOT. Det viktigste å huske på er faktisk å ta programmet i bruk. Sett deg som mål om å bruke det i alt du gjør en ukes tid. Opplesing funksjonen kan jo være ganske morsom og til tider være hodepine framkallende, men du lærer masse om programmet og forskjellig bruk på denne måten. Det dukker kanskje opp problemstillinger som ikke har vært tenkt på. Husk å melde fra til meg om det. Husk også å dele gode ideer til bruk av programmet med meg. Hvis du eller dine elever ikke har programmet på sin pc ennå er det lurt å ta kontakt med IKT-avdelingen og avtale tid som dere kan komme for å få det installert.

1 kommentar:

  1. Minikurset på HS gikk bra, nå har kontaktlærerne fått i oppgave å sette i gang sine klasser.

    SvarSlett