tirsdag 2. mars 2010

CD-Ord - hva har skjedd

I dag har jeg kommet fram til at jeg ønsker meg et program som kan ta mine tanker og gjøre dem om til tekst for meg på bloggen vår. Tenker mye på hva jeg skulle ha skrevet, men desverre er det langt fra tanke til handling for meg. Men nå har jeg tenkt å skrive noen ord. Februar startet med IKT-konferanse i Kongsberg hvor vi hadde et innlegg om grunnlegende bruk av cd-ord og presentasjon av prosjektet vårt. Det var mange deltagere på innlegget og det kom flere gode spørsmål om pedagogisk bruk av cd-ord. Uken etter var jeg invitert til Drammen videregående skole for å holde et innlegg om cd-ord der også. Igjen var det bra frammøte, men det ble veldig klart for meg at det er en ting å holde et innlegg om programmet men at deltagerne nok får mer igjen for en workshop. Igjen kom det mange gode spørsmål og ett av dem var om bruk av cd-ord med lyd på eksamen var lov. Det er sendt en forespørsel fra oss til Eksamenskontoret om dette og jeg vil komme tilbake til dette når jeg vet hva svaret ble. Mine tanker er nå i alle fall at å bruke cd-ord uten lyd er meningsløst for elever som sliter skrive- og lesevansker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar