onsdag 7. oktober 2009

Michelle og tablet pc

Tablet pc'en min er en av mine bestevenner etter at jeg tok den i bruk i desember 2008. Det første som skjedde var at jeg ble kvitt en betennelse jeg får i ryggen når jeg jobber mye digitalt. Pc'en har en liten vinkel slik at jeg sitter mye riktigere. Men før jeg oppdaget det oppdaget elevene mine at jeg hadde fått ny og kul pc. Så her hadde vi plutselig en ny samtale arena på engelsk for mange elever og meg. Jeg har også brukt tablet pc'en min til elevaktiviteter. Da kobler jeg den opp mot prosjektor og har laget oppgaver hvor elvene deltar med aktivitet via pc'n. Eksempel på aktivitet er kart og sted, Drag and dropp gloser, kryssord og wordsearch. Har hatt høy deltager aktivitet under slike oppgaver. Det blir spennende å få høste erfaringer fra andre brukere i høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar